Ålder är bara en siffra

Vilken dag! Vaknade av att Lisa satt å jamade högt på nedervåningen. Måste kliva upp och se vad hon nu hittat på, och kallt var det utanför täcket. Kallare än vanligt. Möts av ett hav av fjädrar på nedervåningen och altandörren stod öppen. I ett hörn sitter Rex och knaprar på en fågel.
Då jag fått ihop det mesta av fjädrarna och fått liv i Elina så åkte vi till stallet för att släppa ut hästarna.
Tant Bus ville inte gå ut och hon stapplade och släpade ett framben när hon gick mot hagen. Väl i hagen började hon visa koliksymptom. Ringde och väkte ägaren som fick komma ut och tillkalla veterinär. Det var kolik och jag hoppas Busan kryar på sig.
Det blev ju då lite stressigt på morgon och på endast en kaffekopp så lyckades jag och Inessa rida våran bästa ritt:) Hade det inte varit en livsfarlig vit ponny på banan bredvid så hade vi fått högre procent. Ironiskt nog hette den vita ponnyn Harmonins Charmknutte. Den var inte charmig någonstans enligt Inessa.
 
Inessa har helt klart visat i helgen att ålder är bara en siffra. Även om hon är 19 år och räknas till pensionärerna så finns det fullt med bus i henne:) för inte är hon rädd för vita ponnisar egentligen. Hon gick ju med en liten vit Frodo i hagen i vintras och så här kunde det se ut:
Undra vem som tänkte äta vem där Inessa? ;)
 
Filmen på dagens tävlingsritt:) Tyvärr var jag lite väl fokuserad på att få till ryggningen, skritten och inga byten så jag glömde helt bort formen på hästen. Hon skulle ha varit mer uppe med nacken så hade hon varit lättare i framdelen, och det vet jag ju. Måste träna upp minnet för det är mycket att tänka på och komma ihåg när man tävlar dressyr;)
 
 
1 Mia:

skriven

Såå bra fram till att det dök upp ett vitt spöke mitt på ljusa dagen.... Hoppas det blir fler tävlingar :)

Kommentera här: